E-handelsbarometern andra kvartalet 2015 - Postnord

E-handeln i Sverige har ökat med 21%(Q2 2015), enligt postnords senaste e-barometer.

Under det andra kvartalet 2015 ökade e-handelsförsäljningen med 21 procent jämfört med
samma period föregående år. Detaljhandeln totalt sett ökade med 4,2 procent, vilket är över snittutvecklingen som ligger på 2,6 procent per kvartal sedan 2010. Ungefär en tredjedel av hushållens konsumtion går till detaljhandeln, som är en viktig del av konsumenternas vardag. Köpprocessen ser dock annorlunda idag än för några år sedan och svenskarna handlar via flera
försäljningskanaler i takt med att digitaliseringen ökar.


Läs hela Postnords rapport här: E-handesbarometernPDF


Tipsa en kompis

Text

Integritetspolicy | Webmaster | Sitemaplänk till annan webbplats | Streamlänk till annan webbplats| Kontakt | Sök Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster | Veckans Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

© 2019. Högskolecentrum Bohuslän. All Rights Reserved.