IT & Sociala medier – hösten 2018

 

I kursens får du kunskap om IT och sociala medier för att ge en inblick i hur digitala kanaler kan användas för marknadsföring, kommunikation och försäljning. Kursen ger också kunskap om hur det går att följa upp resultaten och effektiviteten i användning av olika sociala medier.

Du får färdigheter i att kommunicera effektivt i rätt kanal i förhållande till varumärke och målgrupp, och metoder för mätning och uppföljning av kampanjer på nätet.

Kursens upplägg

Utbildningen bedrivs på heltid med föreläsningar som varvas med projekt, eget arbete, inlämningsuppgifter och workshops. Med utgångspunkt i verklighetsnära problem integreras praktik och teori.

Du kommer att arbeta både individuellt och i grupp.
Studerande i Uddevalla följer föreläsningar live och lektioner sänds via videokonferens till Lidköping och Borås.

Så här söker du

 

Ansökningshandlingar skickas till

Ingrid Antonzon, ingrid.antonzon@uddevalla.se

Kursperiod: vecka 41-45 2018

Studietakt: 100%
Behörighet: grundläggande behörighet för YH-utbildning, lägst Godkänt betyg i Svenska 1/A, Engelska 6/B, Matematik 1/A (eller motsvarande). Godkänt betyg i någon av kurserna: Marknadsföring, Företagsekonomi 1 eller Besöksnäringen, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

 

Kontakt

Ingrid Antonzon,
ingrid.antonzon[a]uddevalla.se
0522-69 60 81


 

Tipsa en kompis

0522 69 61 40

Text

Integritetspolicy | Webmaster | Sitemaplänk till annan webbplats | Streamlänk till annan webbplats| Kontakt | Sök Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster | Veckans Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

© 2018. Högskolecentrum Bohuslän. All Rights Reserved.