Digitala Affärer - digital marknadsföring och analys – hösten 2018

 

I kursen får du kunskap och förståelse för viktiga marknads- och försäljningskanaler i det digitala ekosystemet. Det är fokus på att förse de olika kanalerna med rätt innehåll, vid rätt tid, till rätt målgrupp i kundresan. Kunna göra bättre prioriteringar i affärs- och marknadsplanen. En annan del är att analysera och följa upp kampanjer och marknadsaktiviteter i de olika kanalerna.

 

Kursens upplägg

Utbildningen bedrivs på heltid med föreläsningar som varvas med projekt, eget arbete, inlämningsuppgifter och workshops. Med utgångspunkt i verklighetsnära problem integreras praktik och teori.

Du kommer att arbeta både individuellt och i grupp.
Studerande i Uddevalla följer föreläsningar live och lektioner sänds via videokonferens till Lidköping och Borås.



Så här söker du

 

Ansökningshandlingar skickas till

Joakim Nilsson, joakim.nilsson[a]uddevalla.se

Kursperiod: vecka 35-40, 2018
Studietakt: 100%
Behörighet: grundläggande behörighet för YH-utbildning. Godkänt betyg i Svenska 1/A, Matematik 2/B, Engelska 5/A. Godkänt betyg i en av följande kurser: Affärsutveckling och ledarskap, Näthandel 1, Företagsekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

 

Kontakt

Joakim Nilsson,
joakim.nilsson[a]uddevalla.se
0522-69 61 28


 

Tipsa en kompis

0522 69 61 40

Text

Integritetspolicy | Webmaster | Sitemaplänk till annan webbplats | Streamlänk till annan webbplats| Kontakt | Sök Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster | Veckans Schemalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

© 2019. Högskolecentrum Bohuslän. All Rights Reserved.